Reflexió i autoavaluació

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

"Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Crec que els esports d’equip quan els practiquem des de ben menuts ens ensenyen totalment a conviure i adaptar-te als companys en els que realitzes el joc, a gaudir en companyia dels companys, a fer estratègies i plans per a guanyar (quan som menuts sempre volem guanyar). Quan som majors la cosa canvia, tenim molta mes rapidesa per adaptar-nos i conèixer les aptituds mes bones dels companys, guanyar es queda en segon pla i juguem per diversió, entreteniment. Es fonamental promoure els esports per equips, acabes parlant en gent que no havies creuat paraula i unint e de forma totalamb l’equip per portar endavant una bona partida.

2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

"La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."

"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado

Les últimes activitats que vàrem fer a classe consistien en que cada equip tenia que pensar un esport i d’aquest extraure diferents exercicis. En el nostre cas pensarem en el basquet ja que teníem un expert de l’esport dins del grup. Vàrem planificar diferents jocs reduïts per a que els companys conegueren els diferents aspectes i competències que es treballen dins del basquet. Aquestos jocs tenien una durada de 30 minuts en la seua totalitat ja que de lo que tractem es d’incrementar la intensitat i la participació dels companys als jocs i que no es caiga en una monotonia. Els companys gaudiren dels diferents jocs i van poder practicar cada competència del basquet d’una forma diferent.

3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

Per a aquest joc he decidit triar l’esport del rugbi que hem practicat a classe, transformar-lo i fer-ho cooperatiu.
Els alumnes es ficaran en grups de 3o 4 persones per a que no es faça tan llarg el joc i siga mes efectiu e intens.
Estaran marcades amb cons les distancies que deuran recórrer, es tracta de que per grups experimenten els diferents tipus de passes que hi ha al rugbi(180o, zambullida, invertido..), cada membre farà el seu pas
e corresponent al company que tindrà d’avant fins que l’últim membre reva el baló i s’intercanvien els puestos, es a dir com una ‘’carrera de relleus’’, per a que tots practiquen els diferents passes.
L’objectiu final es aconseguir que am
b tots els balons que arriben al final amb ajuda de tots els equips l’últim membre deurà anar ficant el baló de forma que done lloc a una gran figura final relacionada amb el joc. Aquesta figura estarà dibuixada a terra i els només tindran que omplir-la amb els diferents balons. A mesura que vagen passant-se el baló aniran completant la figura, cada grup esta col·laborant en els altres per formar una figura final conjunta en un temps determinat.
En aquest joc, fomentem la participació ja que tothom participa fen diferents passes i 
en la creació de la figura quan es trobe en l’ultima posició de la seua línia, d’altra banda es un joc cooperatiu ja que realitzen l’activitat amb una meta en comú, la creació de la figura.

4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

  1. 1-  Crear jocs reduïts de cooperació.

  2. 2-  Donar mes importància al procés que el producte final.

  3. 3-  Promoure una participació activa de tots els jugadors.





Comentarios

Entradas populares de este blog

L'ESGRIMA A L'ESCOLA

BIJBOL COM ESPORT ALTERNATIU

La pilota: un esport del poble.