ESPORTS EN TEMPS DE COVID-19

 Hola, com va tot? Hui parlaré sobre la realització d’activitats esportives durant el temps de la COVID-19.

 

La vesprada del 12 de novembre barem realitzar una sessió de lo mes motivadora i dinàmica amb tota la classe, els jocs que va elegir la professora van ser el ‘’Datchball’’ i el ‘’Colpbol’’.  Tots dos ja els coneixia, de fet al col·legi jugava moltes vegades al colpbol i per altra banda el joc per excel·lència de la meua infància va ser el cementeri que es una adaptació del datchball.

 

Els esports alternatius solen ser menys coneguts que el aresta i utilitzen materials ue no s’usen als esports convencionals (materials alternatius), aquestos esports els practiquem a l’escola i allò mes important es cooperar en vegada que competir.

D’altra banda pense que aquestos son mes didàctics que els tradicionals ja que mentre que aquestos promocionen i potencien la practica d’esports poc coneguts o practicats i actualitzen els coneixements, els tradicionals son sempre els mateixos i estan mes acostumats a jugar-los en qualsevol lloc.

 

Segons el Decret 108/2014 aquestos jocs podrien estar inclosos en els següents blocs:

 

 Bloc 1: Coneixement corporal i autonomia

 Bloc 2: Habilitat motrius, coordinació i equilibri

 Bloc 4: Activitat física i salut

 Bloc 5: Jocs i activitats esportives

 

Pense que els jocs es troben en aquestos blocs ja que als dos, es practiquen habilitats motrius, físiques, saludables i coneixen la capacitat corporal i la autonomia per a realitzar-los. Aquestos jocs els mostraria des de 3 fins a 6 de primària, ja que les seues habilitats motrius estan mes desenvolupades i tenen mes capacitat d’entendre les activitats i executar-les de forma correcta i clara, encara que als xiquets de 3 els adaptaria les activitats i seria una breu iniciació.

 

Aquestos esports es fàcil jugar amb els protocols de la COVID-19 ja que no fa falta tenir contacte directe amb els altres membres del equip, però procuraria delimitar els espais en els que es juga, que els equips siguen els mateixos i no usar massa material, utilitzar el necessari i si es possible sempre la mateixa pilota. Per últim, al acabar la sessió fer us del gel hidroalcohòlic o de desinfectants. En la sessió que varen fer a classe, estem acostumats a estar junts o berenar sense mascareta , per lo que estem en contacte i canviar els equips encara que no es prudent no es preocupant del tot, però en la meua opinió l’ús dels petos per identificar-nos sobrava i haguera estat millor usar mes habitualment els desinfectants per netejar els materials.

 

 

 

Per a acabar, l'esport alternatiu que he triat es el ‘’BIJBOL’’.

 

Amb les mans, els peus, el cap, els colzes i els genolls, en un camp de futbol sala, sense porters i amb balons de  metre de diàmetre. 

 

Aquets es un joc que tracta en marcar el màxim numero de gols en la porteria contraria amb una pilota gegant, la qual no espot agarrar ni sostindré, es pot desplaçar únicament.

La partida entre dos equips de 8 jugadors en un tems de 60 minuts, dos parts de 30 i un descans de 15. Encara que en el col·legi s’adapta al temps de la sessió.

Qualsevol alumne pot jugar no fa falta tindre qualitats especials.  

Passar-ho be, fomentar les relacions entre iguals i les ganes per fer esport es allò que es necessita. 

 









Comentarios

  1. Hola Sara,
    Un juego que yo también recuerdo de mi infancia es el cementerio, que bien lo pasábamos!
    Por otro lado, me ha gustado que a lo largo de la reflexión hayas tenido en cuenta la ley y en que bloques del área de educación física se podrían llevar a cabo los deportes alternativos.
    De igual forma, coincido con tu opinión cuando dices que estos deportes no son demasiado complicados de poner en práctica a pesar de estar pasando por una época con muchas restricciones debido al COVID-19, pero si se evita la cantidad de materiales y se hace un uso correcto de la mascarilla, no hay porque tener miedo.
    Por último, destacar que me parece muy curioso el deporte alternativo que has elegido. Nunca había escuchado hablar sobre el BIJBOL y solo con tu explicación y el video que has adjuntado me han entrado ganas de practicarlo!
    Mi puntuación es de un 9.

    ResponderEliminar
  2. Hola Sara !
    A mí también me encantaron las sesiones que tuvimos de Datchball y Colpbol. Aprendí un montón y me lo pasé genial. En cuanto a las modificaciones a causa de la Covid-19, estoy totalmente de acuerdo contigo. Yo soy monitora de actividades extraescolares relacionadas con el multideporte y en ocasiones resulta difícil adaptar determinados juegos/deportes a esta situación. Aún así, siempre hay posibles soluciones.
    Por último, me parece muy interesante el deporte que has escogido, ya que, nunca lo he probado pero suena muy divertido.
    Mi puntuación es de un 9.

    ResponderEliminar
  3. Hola Sara, en esta entrada abordas cantidad de información de interés, empezando por lo que son los deportes alternativos, en los bloques de Educación Física donde se incluyen , cómo seguir los protocolos de COVID-19 a la hora de practicar estos deportes y, finalmente, el deporte alternativo que has escogido, que, por cierto, muy interesante!
    Es interesante cómo plasmas lo que son los deportes alternativos, lo que abordan y lo que conllevan, pues así dan ganas de conocer más sobre ellos!
    Por otro lado, estoy de acuerdo contigo en cuanto a la forma de aplicarlos con la situación en la que estamos ahora, puesto que si somos conscientes y aplicamos las medidas de seguridad, no es difícil llevar a cabo estos deportes en el aula.
    Enhorabuena! mi puntuación es de 9,5.

    ResponderEliminar
  4. ¡Hola de nuevo! Esta entrada me ha parecido interesante ya que has abordado las sesiones a las que nos estamos enfrentando hoy en día con el COVID-19 pero basándote en una de las sesiones prácticas que has experimentado y, además, has propuesto alguna mejora para esa sesión en cuanto a prevenciones sanitarias. También destacar que con el vídeo que has adjuntado he descubierto un nuevo deporte que me gustaría practicar en algún momento. ¡Mi puntuación es un 9!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

L'ESGRIMA A L'ESCOLA

BIJBOL COM ESPORT ALTERNATIU

La pilota: un esport del poble.